Zadzwoń 533 633 433

Wrocław Dworzec PKP

Dla naszych klientów podstawiamy samochody na Dworzec Główny PKP, jest to w cenie wynajmu. Najczęściej pojazdy przywozimy na krótką strefę postoju, która znajduje się przy tylnym wyjściu z dworca (kierunek dworzec PKS), a następnie należy skierować się w prawo - przed postój taksówek. W razie kłopotu ze znalezieniem samochodu, proszę dzownić na numer +48 533 633 433.

Podstawiamy także samochody od frontu Dworca PKP, wychąc z niego nalezy udać się w prawo, gdzie jest niewielki parking na kilkadziesiąt pojazdów.

Dworzec główny we Wrocławiu nocą - front

 

 

Dworzec Główny we Wrocławiu - początki

Powstanie Dworca Głównego we Wrocławiu przypadło na lata 1855 – 1857. Budowa prowadzona była z ogromnym rozmachem i opierała się na projekcie królewskiego architekta Kolei Górnośląskiej - Wilhelma Grapowa. W 200 metrowym budynku rozplanowano tunel pasażerski, dla przyjeżdżających oraz wysiadających pasażerów, tunel miejski , tunel pocztowy oraz tunel bagażowy, który prowadził na perony bagażowe. Budowa pochłonęła 7 milionów cegieł. Budowę całej inwestycji wyceniono na sumę 449 000 talarów.
W tym czasie był to jeden z największych dworców europejskich.

Modernizacja i przebudowa Dworca Głównego Wrocław

Na przestrzeni 150 lat dworzec był wielokrotnie remontowany
 i modernizowany. W 1899 dokonano pierwszych zmian od momentu powstania  obiektu. Zlikwidowano pobliski skład węgla i utworzono pięć nowych peronów. Odbudowano też torowiska manewrowe.
W drugiej połowie lat 30 w pobliżu budynku zbudowano dwa schrony, jeden z nich zlokalizowany był pod placem dworcowym.
Koniec XX  wieku to czas, kiedy otwarto nowe pomieszczenia dla handlujących.

Gruntowna rewitalizacja obiektu

W 2010 r. dzięki pozyskanym dotacjom z Funduszu Spójności możliwa stała się przebudowa i modernizacja dworca. Impulsem do rozpoczęcia prac stały się planowane Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej EURO 2012. To wtedy dokonano sensacyjnych odkryć na terenie inwestycji.

Parking podziemny

Dziś Dworzec Główny Wrocław może się cieszyć  szeregiem udogodnień. Mają one wpływ nie tylko na bezpieczeństwo pasażerów, ale także na poprawę obsługi i ich komfort. W trakcie prac zmieniono wszelkie instalacje, wykonano prace konserwatorskie układu peronowego, przejść podziemnych i wiat peronowych zachowując jednak wygląd pierwotny budynku.
Jedną z najważniejszych zmian jest dostosowanie przestrzeni i budynku dla osób niepełnosprawnych. Drugą istotną zmianą jest powstanie parkingu podziemnego. To doskonałe miejsce nie tylko dla oczekujących na przybywających gości, ale także tych osób, które chcą zwiedzić obiekt oraz tych, których do zatrzymania się zmusiły sprawy biznesowe.
Teren w pobliżu dworca nie jest wygodnym miejscem do parkowania, parking posiadający 271 miejsc zdecydowanie wpłynął na poprawę tej sytuacji. Do parkingu można wjechać z dwóch punktów,
od ul. Peronowej i Piłsudskiego. Z tych samych miejsc można także opuścić budynek.
Zadbano również o miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, a dla komfortu, bezpieczeństwa i wygody pasażerów i osób parkujących obiekt został  połączony tunelem z głównym budynkiem dworca.
Dużym udogodnieniem jest możliwość bezpłatnego parkowania do 30 minut.

Dzisiaj budynek oraz otoczenie dworca budzi zachwyt mieszkańców i turystów, to także miejsce ważnych wydarzeń kulturalnych.